Property Accountant


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Job ID

5928

Salary

$0 - $0


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Job Description:

Property Accountant

 

Description and Role Summary:

The chosen individual will report directly to the VP Finance and senior management while working with the property managers and support staff. The Property Accountant will be responsible for the full accounting cycle and ensure accurate and reliable data necessary for business operations. The responsibilities will include, but will not be limited to the following:

  • Prepare recurring reporting packages for management/investors/lenders
  • Record routine journal entries for month-end/quarter-end/year-end
  • Monitor all general ledger accounts
  • Reconcile and prepare year-end CAM statements including co-ordination of year-end audits
  • Preparation of annual budgets and cash flows
  • Bank reconciliations
  • Manage all property disbursements
  • Oversee and manage accounts payable and accounts receivable
  • Manage 100% of the billing including set-up of new tenants
  • Review expense invoices to ensure accurate posting in general ledger
  • Management, preparation and payment of management fees
  • Calculate and prepare quarterly and special distributions
  • Assist with mortgage renewals and annual reviews
  • Accounting system maintenance
  • Be responsible for day-to-day bookkeeping
  • Be responsible for the month-end accounting process
  • Assist with tenant and vendor invoicing
  • Assist in the financial reporting process and preparation of other quarterly filings
  • Ensure proper and timely filing for Sales Tax remittances
  • Assist in year-end audit preparation
  • Assist with partnership tax return preparation and filings
  • Work on special projects as they become necessary
  • Etc.

 

Experience and Qualifications:

  • Fully Bilingual (French and English)
  • Ability to speak other languages is considered an asset
  • 3+ years of experience in full-cycle real estate accounting
  • Experience working within a Property Management Group
  • Experience on residential, commercial, office and industrial portfolio
  • Experience working with Yardi, Skyline and Quickbooks is an asset
  • Highly proficient with Excel, Word and Powerpoint
  • A professional demeanour with strong written and verbal communication skills
  • Ability to accurately listen, understand and respond appropriately
  • Ability to work and act independently using good judgment
  • Flexible with a “can-do” attitude and “no task is too big or too small” attitude
  • Excellent problem-solving capabilities
  • Superior attention to detail and accuracy and excellent follow-up skills

 

What we Offer

  • Competitive salary
  • Team-work
  • Renovated and spacious new offices
  • Walking distance from Vendome metro and REM Vendome
  • Located in the heart of Victoria Village in Westmount, very sought out neighbourhood

 

 

 

Titre:

Comptable Immobilier

 

Description et résumé du rôle :

La personne choisie relèvera directement du vice-président des finances et de la haute direction tout en travaillant avec les gestionnaires immobiliers et le personnel de soutien. Le comptable immobilier sera responsable du cycle comptable complet et garantira des données précises et fiables nécessaires aux opérations commerciales. Les responsabilités comprendront, sans s'y limiter, les éléments suivants :

  • Préparer divers rapports récurrents pour la direction/les investisseurs/les prêteurs
  • Enregistrer les écritures de journal de routine pour la fin du mois, la fin du trimestre et la fin de l'année.
  • Surveiller tous les comptes du grand livre
  • Réconcilier et préparer les états CAM de fin d'année, y compris la coordination des audits de fin d'année
  • Préparation des budgets annuels et des flux de trésorerie
  • Rapprochements bancaires
  • Gérer tous les débours de propriété
  • Superviser et gérer les comptes payables et les comptes recevables
  • Gérer 100 % de la facturation, y compris l'imputation des nouveaux locataires
  • Examiner les factures de dépenses pour garantir une publication précise dans le grand livre général
  • Gestion, préparation et paiement des frais de gestion
  • Calculer et préparer les distributions trimestrielles et spéciales
  • Aider aux renouvellements hypothécaires et aux examens annuels
  • Maintenance du système comptable
  • Travailler sur des projets spéciaux lorsqu'ils deviennent nécessaires
  • Etc.

 

Expérience and Qualifications:

  • Entièrement bilingue (français et anglais)
  • La capacité de parler d'autres langues est considérée comme un atout
  • Plus de 3 ans d'expérience en comptabilité immobilière à cycle complet
  • Expérience de travail au sein d'un groupe de gestion immobilière
  • Expérience sur un portefeuille résidentiel, commercial, de bureaux et industriel
  • Une expérience de travail avec Yardi, Skyline et Quickbooks est un atout
  • Très bonne maîtrise d'Excel, Word et Powerpoint
  • Une attitude professionnelle avec de solides compétences en communication écrite et verbale
  • Capacité à écouter avec précision, à comprendre et à réagir de manière appropriée
  • Capacité à travailler et à agir de manière indépendante en faisant preuve de bon jugement
  • Flexible avec une attitude positive et une attitude « aucune tâche n'est trop grande ou trop petite »
  • Excellentes capacités de résolution de problèmes
  • Attention supérieure aux détails et à l'exactitude et excellentes compétences en matière de suivi

 

Ce que nous offrons:

  • Salaire compétitif
  • Encadrement adéquat
  • Nouveaux bureaux rénovés et spacieux
  • À distance de marche du métro Vendôme et du REM Vendôme
  • Situé au coeur du Village Victoria à Westmount, quartier très recherché